www.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.wswww.bigoo.ws

PPKAS

PPKAS STUDENT BOARD 2010

Saturday, January 23, 2010




Peserta PPKAS berjaya ke peringkat akhir Pertandingan Pidato Piala Naib Canselor UniMAP 2010

Pada 22,23, dan 24 Januari 2010 telah diadakan pertandingan Pidato Piala Naib Canselor bertemakan 'UniMAP Juara Perpaduan' yang mana dianjurkan oleh Kelab Debat dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Pelajar UniMAP. Pusat Pengajian Kejuruteraan Alam Sekitar (PPKAS) juga tidak ketinggalan untuk menhantar empat (4) orang wakil bagi merebut kejuaraan tersebut yang dipecahkan kepada dua (2) kategori iaitu kategori Bahasa Melayu dan kategori Bahasa Inggeris. Peserta-peserta yang mewakili PPKAS adalah :


Bahasa Melayu:

  1. Mohamad Azim Bin Rosle (Tahun Satu)
  2. Nur Izzati Binti Mohd Sobri (Tahun Satu)
  3. Mohammad Rizam Bin Che Beson (Tahun Empat)
Bahasa Inggeris:
  1. Ernie Musliana Binti Mustazaidi (Tahun Satu)
Pada 22 Januari 2010 kesemua peserta pidato PPKAS telah ke Dewan Kg. Wai bagi mendengar taklimat dan cabutan nombor giliran. Apa yang menariknya, kesemua peserta kategori Bahasa Melayu telah menjadi tiga (3) peserta yang terawal dari 19 orang untuk mempersembahkan pidato mereka yang diterajui oleh Rizal (1), Izzati (2) dan Azim (3). Manakala bagi kategori Bahasa Inggeris, Ernie menjadi peserta keempat (4) dari tujuh (7) orang peserta. Keseluruhannya kesemua peserta PPKAS mendapat giliran 1,2,3 dan 4...adakah ini petanda yang baik kepada mereka???

Pada 23 Januari 2010 kesemua peserta bergerak ke Kg. Wai dengan menaiki bas pada jam 8.00 pagi. Acara bermula pada jam 9.15 pagi dengan para peserta Bahasa Melayu bertanding di Dewan Kg. Wai dan peserta Bahasa Inggeris bertanding di DKY3. Pertandingan berlansung selama enam (6) jam ditambah dengan waktu rehat dan pada jam 3.00 petang..keputusan lima (5) peserta yang akan ke peringkat akhir diumumkan oleh juri.

Dua orang wakil dari kategori Bahasa Melayu telah berjaya memasuki peringkat akhir. Dua orang peserta tersebut adalah:

  1. Nur Izzati Binti Mohd Sobri
  2. Mohamad Azim Bin Rosle
Manakala bagi kategori Bahasa Inggeris, nasib tidak menyebelahi kerana tiada wakil dari PPKAS yang dapat ke akhir. Namun usaha yang diberikan oleh saudar Ernie amatlah dihargai. Tahniah kepada beliau.

Kepada dua orang wakil yang layak, mereka akan bertanding pada 24 Januari 2010 yang akan disaksikan sendiri oleh Y. BHG. BRIG. JAN. Dato' Prof. Dr. Kamarudin Hussin, Naib Canselor UniMAP.

Moga peserta-peserta ini dapat memberikan yang terbaik seterusnya menjulang kejuaraan dan menharumkan nama PPKAS...


1 comments:

Anonymous said...

terbaekkk lahh..

 
BULETIN PPKAS. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.